Elevi

Evaluare

La baza procesului de învățare există anumiți parametrii care ne fac,conștient sau inconștient, să relaționăm cu informația în orice moment al vietii noastre într- un anumit fel,specific fiecăruia dintre noi.

Valorile acestor parametrii se stabilesc în urma evaluarii și sunt :curba de atenție, capacitatea de concentrare, capacitatea de memorare, viteza relativă de citire, coeficientul de memorare, relația cu informația, atitudinea față de informație.

În baza acestei evaluari trainerul recomandă cursantului programul pliat pe nevoile sale.

Atenția și concentrarea stau la baza procesului de citire și memorare.

Antrenamentul copiilor în ceea ce privește atenția și concentrarea este bine să fie începută de la 5 ani și jumătate pe diverse materiale cum ar fi labirinte, jocuri și exerciții care să le formeze o obisnuință în abordarea unei informații. Din experiența noastră acumulată de 62 de ani în domeniu, am observat că mulți elevi și nu numai au nevoie de antrenament pe atenție și concentrare.

Atât copiii cât și părinții sunt foarte încântați pentru că se formează o deprindere în ceea ce privește lucrul cu informația și se extinde durata de atenție de la 1 minut -2 la 10- 15 minute.

Programul de atenție și concentare urmarește:

  • dezvoltarea unui stil de lucru
  • dezvoltarea atenției la detalii
  • reglarea atitudinii fată de informație
  • dezvoltarea abilității de a invata mai repede si mai usor
  • dezvoltarea deprinderii de a vedea invatarea ca pe un joc

Citirea este modalitatea principală prin care ne luăm informațiile.

Odată cu apariția internetului și a progresului tehnologic totul s-a schimbat. Informația se dublează la fiecare 6 luni. Viteza cu care citește astăzi un adult este de 200 – 250 de cuvinte pe minut, adică viteza de citire de acum 100 de ani.

Este evident că ar fi bine să ne mărim viteza de citire și să creștem capacitatea de reținere. Procesarea informației este unul din principalii factori de stress din companii și școli. Și mai important este reglarea atitudinii față de informație pentru că multor elevi nu le place să citească și tind să intre în rejecție când vine vorba de învățare.

Programul de citire rapidă urmarește:

  • reglarea atitudinii față de informație
  • integrarea bazelor informației în activitatea zilnică
  • dezvoltarea aptitudinilor de comunicare
  • integrarea hărții mentale în stilul de lucru

În cadrul acestui modul fiecare participant lucrează cu dispozitivul de citire rapidă, invenție unică în lume, a dlui Conf. Dr. Ing. Radu Budei, prin care participantul:

  • elimină vocalizarea, subvocalizarea, parțial pronunția mentală
  • mărește câmpul vizual
  • mărește vederea periferică
  • mărește viteza de mișcare a ochilor
  • mărește atenția și concentrarea

Avem o memorie perfectă din naștere și totuși suferim de multe ori.

Grecii era cei mai buni în acest domeniu. Ei au dedicat chiar o zeiță memoriei – Mnemonis. De aceea tehnicile inventate de ei se numesc mnemotehnici .

Din această categorie fac parte:

  • cheile de memorie pentru cuvinte
  • cheile de memorie pentru cifre
  • camerele romane

Memorarea este vitală în ceea ce privește învățarea. Din păcate în școală am fost învățați să memorăm mecanic prin repetiție.

Memorarea trebuie să fie organică, naturală, creativă. Acest modul a fost conceput în așa fel încât cursantul să-și însușească toate tehnicile de memorare de care are nevoie pentru a reține orice tip de informație.

Programul de memorare creativă urmarește:

  • dezvoltarea conceptului de memorie
  • identificarea emisferei predominante în procesul de învățare
  • dezvoltarea creativității și imaginației
  • dezvoltarea abilității de a reține o cantitate mare de informații
  • familiarizarea cu tehnici pentru memorare
  • utilizarea tehnicii mind- map în activitatea de învățare